Sunday, November 12, 2006

Jomfrubloggen

Lokalavisas utsendte i storbyen, nemlig meg, har herved tatt saken i egne hender, og startet en blog. jarra, her går det fort i svingene!
I dag er det søndag, og jeg er i fin form. Det er en litt merkelig følelse, og jeg er ikke helt sikker på om jeg liker det. Noen tradisjoner bør man holde ved like. På søndager skal man rett og slett være ganske redusert. Men jeg gjorde mitt beste, innsatsen kan det neppe være noe å si på. Jeg troppet opp på fest hos Heidi. Jeg drakk vin. Jeg ble med ut på byen. Men det gikk bare ikke. Så jeg tuslet hjem med halen mellom beina uten så mye som å være brisen. Men men. På tur hjem traff jeg min nye samboer, Jonas. Han var full, han er ofte det, og det er alltid festlig. Han hadde med seg sine venner, som også er fulle ganske ofte. Eller, jeg har bare møtt de kanskje to ganger, men de var fulle begge gangene. Statistikken taler for seg. Uansett, jeg gleder meg til han står opp, slik at jeg kan sitte her og være i plagsomt god form. Det veier nesten opp for en dårlig tur på byen. Men bare nesten.
Jeg tror jammen det holder for denne gang, man kan ikke begynne for hardt, for da kan man gå på en smell. Det får man høre stadig vekk.
Direkte fra Trondheim.

5 comments:

mamma MI said...

Hei.
Nå har jeg lest den. Fint at du er i god form. Du har vel fått en god oppdragelse...
Men hva tror du mammaen til stakkars Jonas vil si???
MI
Ps. Hva syns du om blog-navnet mitt?

Gothenburg Stories said...

OPPdalingen! Pinadø, godt å se at den avisa endelig har fått sitt eget nettsted!

Mari said...

Opdalingen (med en p, det er viktig) har et eget nettsted. nettavis som det så pent heter. men de er dårlige på det som skjer i trondheim. ansvarlig som jeg er, har jeg tatt saken i egne hender. eller i eget blikk. nyhetsblikket. tjohopp.

Gothenburg Stories said...

OppdaLingen mener du? Med stor L i panna?

Cathrine said...

We like it!