Wednesday, February 7, 2007

Bokstavelig talt.

I går var jeg, Joachim og Karina veldig kultiverte. Vi var på foredrag med Erlend Loe, og hadde det fint. Vi nikket annerkjennende til det han sa, og klappet på de riktige stedene. Vi var som kunststudenter på et vis, det var like før vi begynte å forbanne det kommersielle yrket vi nå har valgt.
Erlend Loe er en bra kar, og jeg har tidvis nesten vært forelsket i ham. Så bra er han. I går hørte jeg dessuten sjokkerende nyheter; unge Loe har gitt ut en bok som har gått meg hus forbi. Før jul en gang. Og denne har jeg altså ikke hørt om. Hvordan kan det ha seg? måtte jeg spørre meg selv. Det vet jeg ennå ikke, men jeg skal få lest den ganske snart. Og så skal jeg begynne å følge litt mer med i den litterære verden, man ser ikke mye til den der nede i Ilsvika. Der er det bilder somn gjelder hele dagen, og det er kanskje ikke så sunt. I hvertfall ikke over lengre perioder. Og dersom denne boka faktisk bli utgitt før jul, må det jo telles som en lengre periode.
Nå er det fotohistorie som gjelder, i morgen er det prøve. Og så er det ferie, og tur til Oslo. Og Bergen. Masse turing.

No comments: