Thursday, August 6, 2009

Sentral to-roms til leie i koselig strøk med rikt plante- og dyreliv.

De som har kjent meg mer i to minutter vet at jeg er redd for to ting; rotter og duer. Jeg kan nå med glede fortelle at jeg nesten er helt kvitt dueskrekken. Den andre derimot- aller høyst i live. 
Min nye leilighet byr dermed på problemer. For da jeg gikk inn i bakgården her om dagen, så jeg en bevegelse i øyekroken. En ... du vet løp inn i et hull i kjellerluken. Jeg ble så forfjamset at jeg ikke rakk å skrike. "Å nei fy faen", var alt jeg fikk ut. Så gikk jeg inn, satte meg på en stol med hodet mellom knærne, og slik satt jeg i en god halvtime. 
Jeg kontaktet huseieren som sa "fint du sier i fra, det har vært en del aktivitet der tidligere", og som i ettertid har stappet et stykke papir i hullet. En handlingens mann. 
I går så jeg en katt av typen hardbarka lamonittkatt med manglende øye og øre sitte utenfor luken. Den satt der bare og kikket på dørene. Vurderte å slippe den inn, men turde ikke. En halvtime senere satt den fortsatt på samme sted. Godt noen i nabolaget tar ansvar.


Skrekkens kjeller

Kan forøvrig opplyse om at der nede finnes også strømmåleren min. Vurderer å prøve et liv uten  strøm. Eventuelt flytte. 

1 comment:

Siggen said...

Ååhaha!! din fantastiske beskrivelse av lamokatten, hihii!!