Thursday, October 18, 2007

De viktige tingene

I dag ble det ytret et ønske om at jeg skulle blogge igjen. Det er for lenge siden sist, ble det sagt. Det må jeg bare si meg enig i, men nå har begivenhetene liksom hopet seg opp, og det føles håpløst å få kontroll over tingene igjen. Derfor skal jeg heller ikke prøve.
Men jeg kan fortelle om hva jeg er mest opptatt av akkurat nå:

Bryllup- I går var jeg i en brudebutikk for å se på kjoler til skoleoppgave, og da ga butikkdama meg et varmt og hjertelig blikk, la hodet på skakke, slo hendene sammen og sa "skal du gifte deg du da?". Jeg lo.
Vær- Trondheim er schizofrent, et øyeblikk skinner sola og du svetter i høstklærne, det neste går du i 45 graders vinkel på grunn av hagl/regn/snø og vind eller helst alt samtidig.
UKA- Joda, det er stas, selv om programmet er kjipt og naboene klager over støy. Men nå er jeg lei. Det er nok nå. Det er alt for mange mennesker der, og jeg får klaustrofobi.
Øl- Det forundrer meg hvor mye jeg kan tenke på og ha lyst på øl, men når jeg først får det er det ikke så stas allikevel. Det er litt som godteri, det kan ofte bli en gedigen nedtur.

2 comments:

Gothenburg Stories said...

HURRA!

Anonymous said...

Det heter ikke butikkdame, frøken! Det heter ekspeditør! (Samme greia som barnehagetante og førskolelærer, vet De)

S.