Thursday, July 30, 2009

Bill.mrk: Slappe av i sofaen med en romantisk komedie?



I går var jeg på kino og så Public Enemies, eller "den nye med Johnny Depp, du vet". Den bestod av følgende:

1: Johnny Depp, som var smart/ morsom/ farlig/ heit, og sa ting som “You can either be a live coward or a dead hero”.
2: Skyting. Masse skyting. Ufattelig mye skyting faktisk
3: Et bankran i ny og ne

Vinneroppskrift? Nei, egentlig ikke.

Jeg begynner å merke at jeg syns skyting og blod i film er ubehagelig, og frykter at jeg kommer til å bli mer og mer lik min mor i filmsmaken. Hun har følgende kriterier for hva som gjør en god film:

1: Kjekke menn (som for eksempel Kevin Costner eller Richard Gere, de er gilde)
2: Romantikk (av det slaget som fremkaller tårer, men ikke for mange)
3: Erotikk (men for all del; anstendig, anstendig!)
4: En krig, gjerne den amerikanske borgerkrigen


2 comments:

Heidi og Caroline said...

mmm richard gere...eg og du og mor di på filmkveld?

Mari said...

Oh yes! Med en kartong Amigo og ei eske kleenex.