Thursday, February 5, 2009

En thriller


For tiden er livet mitt i overkant spennende. Det startet med at bilen min lagde en merkelig lyd da jeg var ute og kjørte. Etter en stund kom det et kjempesmell, og jeg skjønte at noe viktig som hang fast i bilen ikke lenger hang fast. Det var eksospotta som takket for seg.
Bilen ble midlertidig pensjonert, og har siden den gang stått forlatt på en parkeringsplass. Helt til i går. Da fikk jeg følgende telefon: "Hei. Det er politiet i Trondheim. Bilen din har blitt observert i forbindelse med et innbrudd i helga."
Å jasså ja. Kjære forden, hva har du nå gjort, tenkte jeg. Jeg måtte sporenstreks sjekke at bilen fortsatt stod parkert, og det gjorde den heldigvis. Men den manglet skilt. Mens jeg stod der og undersøkte, kom politiet også for å undersøke. Det var mørkt og de hadde lommelykter og gikk rundt bilen og kikka og spurte og så etter spor. Etterpå måtte jeg sette meg inn i bilen for å fylle ut skjema og svare litt på spørsmål, og jeg var redd og sverget på at det var første og eneste gang jeg skulle sitte i en politibil.

6 comments:

Joachim said...

Hah! Første gang? Urutt!

Joachim said...

Btw. Du skal ikke se ned på deg selv selv om du bor i kollektiv i en alder av 23 år.
Jeg kjenner en her i Paris som er 35 år, og han gjør det også. Så du har goood tid før du blir taper.

Mari said...

Joachim, din bad-ass.
Jeg vet om en som er 65. Han flytta ut av kollektivet sitt nå i år, da han kanskje tenkte at det var på tide. Og i det kollektivet er de sånn 17-18 stykker som spiser middag sammen hver dag. Respect.

Anonymous said...

hei gamla med bilen

omg!

Cathrine said...

oi, spennende. Jeg har heller aldri vært i politibil...stakkars bilen din.

Gothenburg Stories said...

hahahahahahha. din kriminelle jævel