Wednesday, November 5, 2008

Nye tider

Jeg ser at jeg tendenserer til å produsere svært korte blogger for tiden. Gjerne med et bilde eller en video, slik at jeg kan skrive minst mulig. Dette er en trend jeg gjerne vil snu. Problemet er bare at det skjer så innmari lite spennende for tiden. Jeg lever et voksenliv, med de problemer det innebærer.
For eksempel driver jeg og kræsjer litt bil, det er slettes ikke gøy. Det blir det mye hodebry og mageverk av.
Mitt voksenliv består videre av innmari mye jobb. Eller rettere sagt, noen ganger ingenting, andre ganger masse. For eksempel fikk jeg pressa to arbeidsuker inn i en forrige uke. Sånt blir man sliten av, men sånn er det å være frilanser og leve på lykke og fromme. Det er bare å krysse fingrene og håpe på det beste.
Ellers reiser jeg mye til Oslo. Det liker jeg godt, og jeg lar meg fascinere av søringene. For eksempel fikk jeg her om dagen være vitne til årets første snøfall i hovedstaden, noe jeg lenge har ønsket å overvære. Og det stod ikke tilbake for forventingene. 2 mm snø, og trafikken stod, trikken stod, flyene var forsinket, togene likeså. Alle skulle ut å kjøre på sommerdekk, bilene stod eller lå tett i tett i grøftene og det var stort sett krisestemning i hele byen, folk uffa og bar seg i øst og vest. Dette syns jeg er veldig festlig, for de blir like overrasket over snøen, hvert eneste år. Og hvert år er det hovedsak på nyhetene samme dag.

Dette bildet har jeg stjålet av Karina for å illustrere hvor mye snø som skal til for å sette søringene ut av spill. (Forøvrig en idé om noen har planer om å invadere byen. Spre rundt deg med litt snø, så har du dem.)
Som en artig ekstraopplysning kan jeg fortelle at bildefilen hennes heter "enbalkongerenbalkong.jpg". Det syns jeg er en rar ting å kalle en fil, men jeg skal ikke spørre. Karina holder fortsatt på med sitt forstår jeg, og det er en betryggende tanke.

2 comments:

Anonymous said...

dette var gode greier m-dog, eit saftig innlegg om ditt liv og virke.eg saknar eit par juicy details, og kanskje eit litt lettkledd bilete,men ellers godt gjennomført.

h-dog

Anonymous said...

Takk for fine tilbakemeldinger.